Wednesday, November 23, 2016

More than just a cup of coffee


心里满满的激动,无法不赶紧将现在的感触写下来。
今晚,我和朋友Kourtney 一同到咖啡厅去,原本打算一同喝茶聊天,
没想到却有机会谈及信仰,而且是在我意料之外
我们和一个陌生人聊了起来,他是个广告设计师,名叫Darion,在得知我会画画会设计等,
说要加我Instagram和Facebook,当他打开我的Instagram看见我手绘的圣经经文时,
说想要和我合作,我们聊着便开始聊起信仰,
我说我希望借着我的社交媒体,能将福音带给人,哪怕只是一小段的经文。
他听了,聊起他现在正在做的艺术事工,招募一群的画家,设计家等,
希望透过文字设计,或是其它的艺术舞蹈等将福音传给别人。

既然他这么说,我朋友问了他一个问题:“那你如何认识耶稣?”
他开始告诉我们他自己的故事,以及现在他的事工等,这让我内心澎拜不已,
其实这也是我希望能在亚庇开始的艺术事工,将基督徒艺术工作者集合起来,
用我们的才能一起为神得着更多的灵魂,虽然现阶段没有任何的能力,
但是感恩神透过他来提醒我这个梦,一个为神做的梦。

尽管不确定他与神真正的关系在哪一个阶段,但是为他向神献上感恩,并求神继续引领他,
使他带着一颗谦卑爱主的心,完全摆上,服侍这地方的人群。
有一个感动吹逼着我:要为他祷告
我想,我朋友和我有同一个感动,没想到她先开口说:"我们可以为你祷告吗?"
在离开前,我们为他做了一个祷告。

虽然我不晓得神透过他来接触我们,还是透过我们来接触他,
但我知道神的作为总是很奇妙的,
而且我到现在还是感到无比的感动,透过一个简单的晚上,从一个陌生人的生命
看见神对我的呼召,提醒,与感动。

加油,希望在电脑前的你不要忘记神放在你心里的那份感动与使命,
莫忘初衷,完全摆上。


My heart is so pump right now!!!
Tonight, Kourtney and I (and Grace, but she left earlier) went to a cafe for some time together,
we met a stranger, and even had a conversation about faith and belief out of my expectation.
His name is Darion, who is a graphic designer, after he found out that I can draw, 
he wanted to add me in Instagram and also Facebook, when he opens my Instagram, 
he saw my recent Bible lettering project, and wanted to collaborate with me,
and that's how we started our conversation about faith and belief.
I told him that I wish to preach the world through my social media, even though is just a short Bible verse. 
After he heard this, he told us that he is doing some sort of Art ministry by gathering all the artists, 
and hopefully able to share Gospel with others through this.

Since he said so, my friend asked him: "So how did you find Jesus?"
He started to tell us his story, and the work he is doing right now, this just makes my heart so pump,
actually this is what I want to do when I back to Malaysia, by gathering all the Christian artists, and reach the people through out talents and gifts from God, 
although I have no clue where to start from, 
but I'm thankful that God reminds me this dream through this person, a dream for God.

I've no idea where is his faith now, but I'm thankful for his passion for God, and also pray that God will continue to guides him,
so that he serves God humbly with love, and serve fully, and reach the people here in this city.
I have the calling from Holy Spirit that we should pray for him,
I guess my friend Kourtney has that too, she said it before me :"Can we pray for you?"
She prayed for him before we leave the cafe.

I dunno whether God reach him through us, or reach us through him,
but I know God's work amazingly,
and I'm so touching, through a simple night, conversation from a stranger's life
reminds me of God's calling.

Keep moving up, I pray that as you sitting right in front of your computer, or reading this on your phone, 
don't forget the mission and calling God has placed in your heart,
don't lose the passion, serve Him fully.


No comments:

Post a Comment